Popis
Modelová řada 400 je nejmenší z řady Avant s kloubovým řízením a s dieselovým motorem. Díky své velikosti a kompaktnosti je Avant 420 vhodný na údržbu areálů, obcí, měst, realizace na menších a členitějších plochách apod… Svým designem je však také žádaný jako účinný pomocník na větších zahradách a pozemcích. V neposlední řadě je Avant 400 obrovský pomocník na menších zemědělských farmách a koňských stájích - zvedne balík sena (550 kg) do výšky 2,75 metru.
Motory jsou použity vodou chlazené dieselové tříválce Kubota o výkonu 20 HP nebo 22 HP. Životností se řadí tyto motory mezi špičku.
Prostupnost - stálý pohon na všechna čtyři kola zaručuje dokonalý přenos síly a optimální možnosti pohybu v terénu. I bez uzávěrky diferenciálu je trakce vynikající. Plná uzávěrka je příplatková výbava.
Pojezd - pojezd modelů 400 je řešen jako bezestupňový hydrostatický pohon. Již toto je zárukou velké tažní síly a vysoké citlivosti při ovládání. Princip a provedení tohoto pojezdu je převzatý z velkých kolových nakladačů. Modelová řada 400 je jednorychlostní.
Přídavná hydraulika modelu 420 je srovnatelná s velikostí stroje. Přídavná hydraulika slouží k pohonu aktivních nářadí jako jsou frézy na sníh, půdní frézy, kleště, sněhové pluhy, rotační brány apod. Velikost průtoku oleje v přídavné hydraulice je dáno otáčkami motoru. To znamená, že maximální výkon přídavné hydrauliky je při maximálních otáčkách. A díky nezávislému ovládání hydrostatického pojezdu jsme i při maximálních otáčkách schopni pohybovat nakladačem v rychlosti v řádech metrů za hodinu. Díky tomuto unikátnímu řešení obsluha dokáže přizpůsobit aktuální rychlost například hustotě trávy, velikosti sněhové pokrývky a pod. V případě potřeby ubere rychlost a nebo naopak přidá. A toto vše bez jakýchkoliv škrcení průtoku či brzdění stroje.
Pracoviště obsluhy - všechny ovládací prvky jsou umístěny s ohledem na ergonomii práce. V základní výbavě je joystik s možností doplnění ovládání třetí funkce přímo na joystiku. Zvedací rameno je umístěno mimo střed, což zaručuje výbornou viditelnost na nářadí po celou dobu zdvihu. Teleskopický výsuv zvyšuje nejen horizontální dosah ramene. Servořízení s posilovačem zvyšuje manévrovatelnost. Polokabina nebo kabina pak umí zmírnit dopady nepříznivého počasí.
Pevný kloub - jež se umí natáčet pouze podle svislé osy, zaručuje stabilitu stroje. Zadní část má díky nízko uloženému těžišti obrovský klopný úhel, a právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část. Díky tomuto je Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.
Parametry
Délka |
2195 mm |
Hmotnost |
980 kg |
Maximální rychlost |
0-12 km/hod |
Motor |
Kubota D722 diesel |
Výkon |
20 HP |
Palivo |
diesel |
Chlazení |
vodní |
Uzávěrka diferenciálu |
ANO |
Elektrostart |
ANO |
Pojezd |
hydrostatický, pístové čerpadlo, každé kolo má svůj hydromotor přímo na náboji |
Čerpadla |
1 pojezdové / 1 pracovní |
Hydraulika pojezdová |
69 litrů/min při 280 barech |
Hydraulika pracovní |
1 čerpadlo 31 litrů/min při 185 bar |
Počítadlo motohodin |
ANO |
Maximální tažná síla |
700 daN |
Maximální zdvihací síla |
550 kg |
Maximální výška zdvihu |
2750 mm s teleskopickým ramenem |
Poloměr otáčení |
vnitřní 880 mm / vnější 1970 mm |
Brzda |
mechanická |
Pneumatiky |
23x8.50/12 šípové nebo travní |
Ochranný rám |
ANO |
Zvedací rameno s paralelogramen |
NE |
Přídavné závaží |
Vzadu |
Pracovní osvětlení |
2 světlomety vpředu |
Závěs ISO 50 |
ANO |
Zláštní výbava |
Olejový chladič;komfortní sedačka;bezpečnostní popruh |