Popis
Modelová řada 500 je již střední třída nakladačů Avant. Zvedací síla se šplhá již k 900 kg na paletě do výšky 2,8 metru. Velikostí a kompaktností je stroj ale stále vhodný na údržbu areálů, obcí, měst, realizace na menších a členitějších plochách apod… Svým designem je však také žádaný jako účinný pomocník na větších zahradách a pozemcích. V neposlední řadě je Avant 500 obrovský pomocník na středních zemědělských farmách a koňských stájích - zvedne balík senáže.
Motory jsou použity vodou chlazené dieselové tříválce Kubota o výkonu 22 HP nebo 28 HP. Životností se řadí tyto motory mezi špičku.
Prostupnost - stálý pohon na všechna čtyři kola zaručuje dokonalý přenos síly a optimální možnosti pohybu v terénu. I bez uzávěrky diferenciálu je trakce vynikající. Plná uzávěrka je příplatková výbava.
Pojezd - pojezd modelu 500 je řešen jako bezestupňový hydrostatický pohon. Již toto je zárukou velké tažné síly a vysoké citlivosti při ovládání. Princip a provedení tohoto pojezdu je převzatý z velkých kolových nakladačů. Modely 523 a 528 jsou jednorychlostní s pojezdovou rychlostí max 12 km/hod. Novinka - model Avant 530 je dvourychlostní s pojezdovou rychlostí buďto 0-9 km/hod a na druhý stupeň pak 0-19 km/hod.
Přídavná hydraulika modelu 500 je srovnatelná s velikostí stroje. Přídavná hydraulika slouží k pohonu aktivních nářadí jako jsou frézy na sníh, půdní frézy, kleště, sněhové pluhy, rotační brány apod. Velikost průtoku oleje v přídavné hydraulice je dáno otáčkami motoru. To znamená, že maximální výkon přídavné hydrauliky je při maximálních otáčkách. A díky nezávislému ovládání hydrostatického pojezdu jsme i při maximálních otáčkách schopni pohybovat nakladačem v rychlosti v řádech metrů za hodinu. Díky tomuto unikátnímu řešení obsluha dokáže přizpůsobit aktuální rychlost například hustotě trávy, velikosti sněhové pokrývky a pod. V případě potřeby ubere rychlost a nebo naopak přidá. A toto vše bez jakýchkoliv škrcení průtoku či brzdění stroje.
Pracoviště obsluhy - všechny ovládací prvky jsou umístěny s ohledem na ergonomii práce. Za příplatek lze joystik doplnit o ovládání třetí funkce a nebo u modelu 525 dokonce i o ovládání teleskopického výsuvu. Zvedací rameno je umístěno mimo střed, což zaručuje výbornou viditelnost na nářadí po celou dobu zdvihu. Teleskopický výsuv zvyšuje nejen horizontální dosah ramene. Servořízení s posilovačem zvyšuje manévrovatelnost. Polokabina nebo celozasklená kabina pak umí zmírnit dopady nepříznivého počasí.
Pevný kloub - jež se umí natáčet pouze podle svislé osy, zaručuje stabilitu stroje. Zadní část má díky nízko uloženému těžišti obrovský klopný úhel, a právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část. Díky tomuto je Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.
Parametry
Délka |
2420 mm |
Hmotnost |
1 390 kg |
Maximální rychlost |
0-10 km/hod |
Motor |
Kubota D722 diesel |
Výkon |
20 HP |
Palivo |
diesel |
Chlazení |
vodní |
Uzávěrka diferenciálu |
ANO |
Elektrostart |
ANO |
Pojezd |
hydrostatický, pístové čerpadlo, každé kolo má svůj hydromotor přímo na náboji |
Čerpadla |
1 pojezdové / 1 pracovní |
Hydraulika pojezdová |
69 litrů/min při 300 barech |
Hydraulika pracovní |
1 čerpadlo 31 litrů/min při 185 bar |
Počítadlo motohodin |
ANO |
Maximální tažná síla |
1100 daN |
Maximální zdvihací síla |
900 kg |
Maximální výška zdvihu |
2820 mm |
Poloměr otáčení |
vnitřní 995 mm / vnější 2470 mm |
Brzda |
kotoučová třecí |
Pneumatiky |
23x8.50/12 šípové |
Ochranný rám |
ANO |
Zvedací rameno s paralelogramen |
ANO |
Přídavné závaží |
Vzadu |
Pracovní osvětlení |
2 světlomety vpředu |
Závěs ISO 50 |
ANO |
Zláštní výbava |
Olejový chladič;komfortní sedačka;bezpečnostní popruh |