Popis
Modelová řada E je nová modelová řada nakladačů Avant, využívající pohon na elektrickou energii. Elektrická energie je akumulována v bateriích - a to v olověných nebo Li-Ion článcích. Vývoj elektrických nakladačů Avant sahá již do roku 2005, kdy Avant vyrobil první Avant 500-E. V té době však ještě nebyla technologie baterií připravena na provoz nakladačů a tak s dalším vývojem musel Avant počkat. V roce 2017 tak Avant dokončil vývoj plně elektrického nakladače. Jako první uvedl v roce 2016 na trh nakladač s Li-Ion technologií. Elektrický pohon je z pohledu ekonomiky a životního prostředí velice výhodný. Pokud k tomu vezmeme v potaz nulové emise a minimální hluk při práci, jsou pak nakladače Avant velice vhodní pomocníci v uzavřených prostorách, u zvířat, v demolicích atp.
Motory jsou použité vždy dva a to stejnosměrné. Jeden motor pohání pojezdové čerpadlo, druhý elektromotor pohání zubové čerpadlo pracovní hydrauliky. Výkonově jsme pak v součtu na 11,5 kW u modelu E5 a 13,8 kW u modelu E6.
Baterie / nabíjení - u modelu E5 jsou použity baterie s olověnými články, model E6 má již baterie s technologií Li-Ion. Baterie Li-Ion mohou pracovat 2500 cyklů. Výdrž této baterie se pohybuje okolo 5 hodin na jedno nabití. Nabíjecí čas je závislý na příkonu nabíjecího zdroje. S nabíjecím příkonem 400V/32A je baterie na 100 procentech za jednu hodinu. Z 20 procent na 80 procent je schopna se nabít za 40 minut. Při příkonu 220V/16A je nabíjecí čas 6,5 hodiny na 100 procent. Baterie vyvíjí Avant ve spolupráci s finskou firmou VALMET.
Prostupnost - stálý pohon na všechna čtyři kola zaručuje dokonalý přenos síly a optimální možnosti pohybu v terénu. I bez uzávěrky diferenciálu je trakce vynikající. Plná uzávěrka je příplatková výbava.
Pojezd - pojezd modelové řady E je řešen jako bezestupňový hydrostatický pohon. Již toto je zárukou velké tažní síly a vysoké citlivosti při ovládání. Princip a provedení tohoto pojezdu je převzatý z velkých kolových nakladačů. Modely řady E jsou jednorychlostní.
Přídavná hydraulika modelové řady E je velice výkonná a hlavně srovnatelná s velikostí stroje. Přídavná hydraulika slouží k pohonu aktivních nářadí jako jsou frézy na sníh, zametače apod. Velikost průtoku oleje v přídavné hydraulice je dáno otáčkami motoru. To znamená, že maximální výkon přídavné hydrauliky je při maximálních otáčkách elektrického motoru. A díky nezávislému ovládání hydrostatického pojezdu jsme i při maximálních otáčkách schopni pohybovat nakladačem v rychlosti v řádech metrů za hodinu. Díky tomuto unikátnímu řešení obsluha dokáže přizpůsobit aktuální rychlost například velikosti sněhové pokrývky a pod. V případě potřeby ubere rychlost a nebo naopak přidá. A toto vše bez jakýchkoliv škrcení průtoku či brzdění stroje.
Pracoviště obsluhy - všechny ovládací prvky jsou umístěny s ohledem na ergonomii práce. Ve standardu je rameno ovládané joystikem, na přání lze na joystiku ovládat i třetí funkci - přídavnou hydrauliku. Výborná je také viditelnost na nářadí po celou dobu zdvihu. Servořízení s posilovačem zvyšuje manévrovatelnost.
Pevný kloub - jež se umí natáčet pouze podle svislé osy, zaručuje stabilitu stroje. Zadní část má díky nízko uloženému těžišti obrovský klopný úhel, a právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část. Díky tomuto je Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.