Popis
Modelová řada "R" je jediná modelová řada nakladačů Avant, kde obsluha sedí na zadní části nakladače. Důvod této koncepce nakladače je v lepším průjezdu zúženými koridory. Tím že obsluha sedí na zadní části nenadbíhá v zatáčkách platforma sedačky ven a nepřekáží tak průjezdu chodbou zalomenou do pravého úhlu. Ostatní význačné vlastnosti nakladačů Avant zde ale zůstaly zachované - ať již je to systém pojezdu, pevný kloub, teleskopický výsuv ramene, výkonná přídavná hydraulika apod. Zvedací síla je až 1000 kg na paletě do výšky 2,8 metru u modelu R35.
Motory jsou použity Kuboty vodou chlazené dieselové tří- nebo čtyřválce. Výkon u modelu R20 je 20 HP, u modelu R28 je to 28 HP a u modelu R35 je to 37,5 HP. Životností se řadí tyto motory mezi špičku.
Prostupnost - stálý pohon na všechna čtyři kola zaručuje dokonalý přenos síly a optimální možnosti pohybu v terénu. I bez uzávěrky diferenciálu je trakce vynikající. Plná uzávěrka je příplatková výbava.
Pojezd - pojezd modelu "R" je řešen jako bezestupňový hydrostatický pohon. Již toto je zárukou velké tažné síly a vysoké citlivosti při ovládání. Princip a provedení tohoto pojezdu je převzatý z velkých kolových nakladačů. Všechny modely z řady "R" jsou jednorychlostní.
Přídavná hydraulika modelu "R" je obrovská a je srovnatelná s velikostí stroje. Přídavná hydraulika slouží k pohonu aktivních nářadí jako jsou frézy na sníh, půdní frézy, kleště, sněhové pluhy, rotační brány apod. Velikost průtoku oleje v přídavné hydraulice je dána otáčkami motoru. To znamená, že maximální výkon přídavné hydrauliky je při maximálních otáčkách. A díky nezávislému ovládání hydrostatického pojezdu jsme i při maximálních otáčkách schopni pohybovat nakladačem v rychlosti v řádech metrů za hodinu. Díky tomuto unikátnímu řešení obsluha dokáže přizpůsobit aktuální rychlost například hustotě trávy, velikosti sněhové pokrývky a pod. V případě potřeby ubere rychlost a nebo naopak přidá. A toto vše bez jakýchkoliv škrcení průtoku či brzdění stroje.
Pracoviště obsluhy - všechny ovládací prvky jsou umístěny s ohledem na ergonomii práce. V základní výbavě je joystik s možností doplnění o ovládání třetí funkce a teleskopického výsuvu. Zvedací rameno je umístěno mimo střed, což zaručuje výbornou viditelnost na nářadí po celou dobu zdvihu. Teleskopický výsuv zvyšuje nejen horizontální dosah ramene. Servořízení s posilovačem zvyšuje manévrovatelnost. Polokabina kabina s topením pak umí zmírnit dopady nepříznivého počasí.
Pevný kloub - jež se umí natáčet pouze podle svislé osy, zaručuje stabilitu stroje. Zadní část má díky nízko uloženému těžišti obrovský klopný úhel, a právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část. Díky tomuto je Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.
Parametry
Délka |
2550 mm |
Hmotnost |
1 400 kg |
Maximální rychlost |
0-12 km/hod |
Motor |
Kubota D 1105 diesel |
Výkon |
28 HP |
Palivo |
diesel |
Chlazení |
vodní |
Uzávěrka diferenciálu |
ANO |
Elektrostart |
ANO |
Pojezd |
hydrostatický, pístové čerpadlo, každé kolo má svůj hydromotor přímo na náboji |
Čerpadla |
1 pojezdové / 2 pracovní |
Hydraulika pojezdová |
69 litrů/min při 300 barech |
Hydraulika pracovní |
1 čerpadlo 36 litrů/min při 200 bar |
Počítadlo motohodin |
ANO |
Maximální tažná síla |
950 daN |
Maximální zdvihací síla |
900 kg |
Maximální výška zdvihu |
2820 mm |
Poloměr otáčení |
vnitřní 995 mm / vnější 2135 mm |
Brzda |
Mechanická |
Pneumatiky |
23x10.50-12 šípové nebo travní |
Ochranný rám |
ANO |
Zvedací rameno s paralelogramen |
ANO |
Přídavné závaží |
Vzadu |
Pracovní osvětlení |
2 světlomety vpředu |
Závěs ISO 50 |
ANO |
Zláštní výbava |
Olejový chladič;komfortní sedačka;bezpečnostní popruh |