Maximální výkon spojený s nejvyšším komfortem – nová série B2 od Kuboty.
Nová série B2 reaguje na přísnější ekologické limity a předpisy platné v EU pro nové řady traktorů. Standardem této řady je vynikající ergonomie, výkonnost a jednoduché ovládání umožňují maximální produktivitu. Komponenty vysoké kvality z vlastní produkce jako jsou motory, převodovky, nápravy a kabiny garantují kvalitu a spolehlivost. Originální kabina Kubota s klimatizací, kompletně integrovaná do základní koncepce, poskytuje mnoho prostoru a komfortu při dlouhých pracovních dnech.
Tabulka modelů řady B2
Model | Převodovka | ROPS | Kabina |
B2201 |
Mechanická |
● |
|
Hydrostatická |
|
|
B2231 |
Mechanická |
● |
|
Hydrostatická |
● |
● |
B2261 |
Mechanická |
● |
|
Hydrostatická |
● |
● |
B2311 |
Mechanická |
|
|
Hydrostatická |
● |
● |
Komfort, bezpečnost, snažší ovládání
Novou konstrukcí kabiny s pouze čtyřmi sloupky se zvětšil prostor obsluhy a snížil vnitřní hluk. Klimatizace, kompletně integrovaná do základní koncepce stroje zlepšuje pracovní podmínky obsluhy při dlouhých pracovních dnech.
Všechna tato vylepšení přispěla k lepší bezpečnosti provozu, ovládání a komfortu obsluhy. Nasávaný vzduch u kabiny prochází přes kvalitní filtr, který se dá za nestandardních podmínek nahradit filtrem uhlíkovým. Protože vyšší výkon motorů vyžaduje větší pevnost konstrukce, je u řady modelů zdvojen rám. Jízdní a užitné vlastnosti všech modelů řady B2 zvyšuje možnost používání různých druhů pneumatik, které jsou ve standardní nabídce. Samozřejmostí všech modelů je možnost provozu na pozemních komunikacích. Vezme-li se v úvahu, kolik toho nabízejí modely této konstrukční řady, je o to překvapivější, jak jsou cenově výhodné. Můžeme tak nabízet skutečně atraktivní traktory, které byly vyvinuty a zkonstruovány speciálně s ohledem na splnění široce strukturovaných požadavků možných uživatelů. Ať už se jedná o lehké zemědělské práce, stavební činnost, údržbu obcí, práce ve školkách, vinařské a sadařské činnosti, nebo denní práce v okolí domu, pro každou práci disponuje řada B2 vhodným modelem traktoru.
Motory
Model B2201 je vybaven 3válcovým motorem Kubota o výkonu 20 HP a mechanickou reverzní převodovkou s řazením 9V/9R. Model používá bezpečnostní rám ROPS.
Model B2231 je vybaven 3válcovým motorem Kubota o výkonu 23 HP, variantně mechanickou převodovkou (model s označením D) 9V/9R s reverzační pákou pod volantem, nebo 3stupňovou hydrostatickou převodovkou (model s označením H). Dvě varianty provedení: ROPS (bezpečnostní rám) nebo Cab (klimatizovaná kabina).
Model B2261 je vybaven 3válcovým motorem Kubota o výkonu 26 HP, variantně mechanickou převodovkou (model s označením D) 9V/9R s reverzační pákou pod volantem, nebo 3stupňovou hydrostatickou převodovkou (model s označením H). Dvě varianty provedení: ROPS (bezpečnostní rám) nebo Cab (klimatizovaná kabina).
Model B2311 je vybaven 4válcovým motorem Kubota o výkonu 31 HP a pouze 3stupňovou hydrostatickou převodovkou. Dvě varianty provedení: ROPS (bezpečnostní rám) nebo Cab (klimatizovaná kabina).
Motory E-TVCS
Jsou to vysoce výkonné, tříválcové, u B2311 čtyřválcové, kapalinou chlazené dieselové motory E-TVCS (E-TVCS = spalovací systém s trojitým rozvířením). Tyto velmi kultivované motory s příznivými startovacími vlastnostmi zajišťují nízkou úroveň hlučnosti a vibrací při velkém výkonu a vysokém krouticím momentu. Důsledkem jsou rovněž nízké zplodiny při vyšším jízdním komfortu.
Kabiny u modelů B2231H Cab, B2261H Cab, B2311H Cab
Nová integrovaná kabina
Traktory série B2 Cab disponují integrovanou kabinou, kabina, podlaha a blatníky jsou spolu spojené sváry. 4 konstrukční sloupky s velkoryse vyklenutými prosklenými plochami poskytují řidiči velký prostor a vynikající rozhled kolem. Otvory v podlaze, díky zavěšeným pedálům, jsou zbytečné a úroveň hluku je redukována.
Zadní vyhřívané okno s větracím otvorem
Pomocí aretace se zadní okno otevře natolik, aby mohl proudit čerstvý vzduch a vnikání nečistot do kabiny bylo minimalizováno. Při práci v zimních podmínkách je zadní okno vyhřívané.
Prostorná a tichá kabina
Traktory série B2 Cab nabízejí díky nové integrované kabině maximální komfort. Konstrukce se čtyřmi sloupky poskytuje pocit většího prostoru a nepřekonatelné zorné pole. Pro jednoduché nastupování a vystupování je možné doširoka otevřít dveře. Dalším znakem komfortu je nízká úroveň hluku. Vnitřní prostor disponuje mnoha odkládacími plochami, 12 V zásuvkou, držákem na nápoje a skříňkou na nářadí.
Kabina chráněná proti prachu
I během dlouhých pracovních dnů zůstává kabina bezprašná. Pedály jsou uloženy uvnitř kabiny. Otvory v podlaze kabiny jsou tak zbytečné. To minimalizuje vnikání prachu do vnitřního prostoru. V případě pracovní činnosti ve ztížených podmínkách se může použít uhlíkový filtr.
Dvojitý rám
Jedinečným podvozkem s maximální životností došlo k výraznému zlepšení odolnosti karoserie. Tento obzvlášť robustní podvozek zaručuje zvýšenou odolnost a stabilitu i v obtížných podmínkách nasazení.
Ergonomický design kabiny – jízdní komfort
Náš základní princip: velký komfort a snadná obsluha. Všechny ovládací prvky jsou umístěny ergonomicky.
Barevně označené ovládací prvky (oranžové – pojezd, žluté – vývodové hřídele, černé – hydraulika), které jsou vždy umístěny v optimální vzdálenosti dosahu řidiče, přestavitelné a odpružené luxusní sedadlo s vysokou opěrkou umožňuje řidiči pohodlnou práci.
Servořízení
Je řízené mikročipem. Tím je traktor maximálně pohyblivý, na jedné straně rychle reaguje na řídící impulsy, na druhé straně snižuje únavu řidiče a zvyšuje spolehlivost stroje.
Bi-Speed
Tento systém je Kubotou patentovaný a snižuje zatížení podloží při maximálním natočení kol přední nápravy. Při zatočení kol přední nápravy nad 30° se aktivuje tento systém a zrychlí otáčení kol přední nápravy 1,6×. Na travnatých plochách nedochází k tzv. „zátrhům“.
Hydraulické čerpadlo
Druhé čerpadlo zesiluje výkon hydrauliky na úroveň obdobnou velkým traktorům. Doplňková zařízení mají rovněž zajištěn dostatečný výkon a hydraulické řízení v jejich výkonu se zvyšuje.
Stabilizátory na 3bodovém závěsu Kat. I
Stabilizátory umožňují snadnou fixaci závěsu což zjednodušuje montáž i demontáž doplňkového příslušenství se zadní agregací. Rychlou změnou výbavy traktoru pro různé druhy práce je nyní možné pracovat ještě efektivněji.
Velká světlá výška
Traktory řady B2 se vykazují velkou světlou výškou, která usnadňuje přejezd na další místo nasazení. Za účelem přejezdů mezi zelenými plochami jsou tyto traktory vybaveny zdvihovým hydraulickým válcem, s jehož pomocí je mezinápravové žací ústrojí zvedáno do manipulační polohy a stejně jednoduše spuštěno do pracovní výšky.
Motor |
Typ |
D1305, vznětový, kapalinou chlazený, s nepřímým vstřikováním paliva E-TVCS |
Počet válců |
3 |
Zdvihový objem |
1 261 cm3 |
Maximální výkon |
18,2 (24,8) kW (HP) |
Maximální výkon na PTO |
15,1 (20,5) kW (HP) |
Jmenovité otáčky |
2 500 ot/min |
Maximální kroutící moment |
82,8 Nm |
Vzduchový filtr |
2stupňový, papírová vložka |
Objem palivové nádrže |
27 l |
Převodové ústrojí |
Typ převodovky |
mechanická |
Počet převodových stupňů (vpřed/vzad) |
9/9 |
Počet rychlostních skupin |
3 |
Pohon stroje |
4×4 (s možností vypnutí pohonu přední nápravy) |
Bi-Speed |
ano |
Spojka |
jednolamelová, suchá |
Spojka PTO |
vícelamelová, v olejové lázni |
Reverzace |
ano |
Uzávěrka diferenciálu |
ano, na zadní nápravě |
Brzdy |
kotoučové v olejové lázni |
Řízení |
hydraulické |
Maximální rychlost jízdy (v závislosti na pneumatikách) |
22 km/h |
Tempomat |
ne |
Vývodové hřídele (PTO) |
Typ |
závislý na otáčkách motoru |
Zadní PTO |
540 |
Mezinápravový PTO |
2 500 |
Čelní PTO |
na přání 1 000 |
Možnost využití všech PTO souběžně |
ano |
Hydraulika |
Celkový výkon čerpadla hydrauliky |
33,1 l/min |
Výkon čerpadla pro pracovní hydrauliku/pro řízení |
18,9/14,2 l/min |
Kategorie zadního 3bodového závěsu |
Kat. I |
Regulace zadního 3bodového závěsu |
řízení polohy |
Maximální zdvihový výkon/výkon na konci ramen |
970/760 kg |
Ovládání zdvihu |
mechanické s automatickým vypnutím v maximální poloze |
Regulace rychlosti klesání |
ano |
Blokace polohy ramen pro transport |
ano |
Externí hydraulické okruhy vpředu/vzadu |
3/na přání |
Rozměry |
Celková délka |
2 526–2 979 mm |
Celková šířka (v závislosti na pneu) |
1 022–1 404 mm |
Celková výška (v závislosti na pneu) |
2 295–2 373 mm |
Rozchod kol vpředu |
830 mm |
Rozchod kol vzadu |
1 006 mm |
Rozvor |
1 500 mm |
Šířka vpředu (kola) |
1 144–1 188 mm |
Šířka vzadu (kola) |
1 202–1 341 mm |
Minimální světlá výška (v závislosti na pneu) |
290 mm |
Vnitřní průměr otáčení |
2,1 m |
Hmotnost |
Provozní hmotnost |
830–900 kg |
Maximální hmostnost |
4 580 kg |
Maximální zatížení přední nápravy |
2 460 kg |
Maximální zatížení zadní nápravy |
2 120 kg |
Maximální hmotnost přípojného vozidla |
3 000 kg |
Technická data čelního nakladače |
Typ |
Kubota LA424EC |
Ovládání |
mechanické, 1pákový rozvaděč, s plovoucí polohou |
Odpojení nakladače |
ano, bez použití nářadí |
Rychloupínání lopaty |
ano |
Maximální výška zdvihu (k čepu lopaty) |
1 914 mm |
Zahloubení s lopatou ve vodorovné poloze |
80 mm |
Šířka základní lopaty |
1 370 mm |
Objem základní lopaty |
0,19 m3 |
Nosnost na středovém čepu lopaty (max. výška) |
420 kg |
Nosnost 500 mm před středovým čepem (max. výška) |
296 kg |
Doba zdvihu výložníku do nejvyšší polohy bez nákladu |
2,6 s |
Doba spuštění výložníku bez nákladu |
1,8 s |
Doba vysypání lopaty |
2,8 s |
Hmotnost nakladače |
200 kg |
Vybavení |
ROPS |
ano, sklopný |
Kabina |
ne |
Klimatizace/topení |
ne |
Zásuvka 12 V |
ne |
Sedadlo |
komfortní s odpružením |
Nastavitelný volant |
ano |
Držák na nápoje |
ano |
Čelní hydraulický závěs |
na přání |
Čelní vývodový hřídel |
na přání |
Tažná lišta vzadu (spodní závěs) |
ano |
Výškově stavitelné tažné zařízení vzadu |
ano |
Zadní pracovní světlomety |
ne |
Přední pracovní světlomety |
ne |
Maják |
na přání |
Přední blatníky |
ano |
Přední závaží |
na přání |
Čelní nakladač |
na přání |
Čelní ochranný rám kapoty |
na přání |
Mezinápravové žací ústrojí |
na přání |
Pneumatiky záběrové |
na přání |
Pneumatiky trávníkové |
na přání |
Pneumatiky komunální |
na přání |
Pneumatiky industriální |
na přání |
Schválení pro provoz na pozem. komunikacích |
ano |